kdy naše nabyté vědomosti z předmětu Člověk a jeho svět uplatníme v praxi. Není tedy řeč o ničem jiném, než o našem prvním realizovaném Čtyřlístku s podtitulem Orientace v krajině.
Samotný Čtyřlístek se uskutečnil 16. listopadu. V tento den jsme se my, žáci 4. ročníků, společně s třídními učitelkami a paními asistentkami mohli alespoň na několik hodin stát pravými turisty.
Před započetím náročně cesty proběhla instruktáž k programu vzdělávacího dopoledne. Žáci se rozdělili do skupinek, ve kterých pilně vypracovávali jednotlivé úkoly spojené právě s tematikou orientování se v krajině. Celou naši trasu jsme si zaznamenávali do nakopírované mapy. Naše kroky kontrolované střelkou kompasů či buzol nás dovedly až na Kraví horu, tedy do cíle naší naučné stezky.
Udýchaní a vyčerpaní jsme vystoupali na samotný vrchol, zde nás ale zahalila hustá mlha, která nám bohužel odepřela onen kouzelný pohled na panorama historického města Znojma. K mlze se přidalo chladné podzimní počasí, a tak po splnění úkolů v rámci přichystaného pracovního listu, jsme se zahřívali pouštěním draků, teplým čajem a na řadu přišly také i různé pohybové hry.
Samotným dětem se tento netypický školní den líbil, a to i přesto, že jsme se do školy vraceli s unavenýma nožičkama či celí promrzlí. Zahříval nás ale pocit, že jsme se naučili a zároveň i dozvěděli něco nového například v rámci práce s mapou, buzolou nebo kompasem.
Třídní učitelky a žáci 4. ročníků