Kategorie: 2. stupeň

Oslavy Dne Země

Ve čtvrtek 21. dubna jsme na druhém stupni věnovali oslavám Dne Země.

Zatímco žáci 5. a 6. ročníku trávili tento den na školním hřišti plněním nejrůznějších úkolů, 8. a 9. ročníky se vydali poznávat krásy národního parku Podyjí. Zde si můžete přečíst, jak tento den žáci prožili.

Dne 21. 4. nás autobus odvezl do Hnanic, odkud jsme se vydali na Šobes. Tam jsme počkali na druhou skupinu. Když přišli, rozdělili jsme se a každá třída šla jinou cestou. My jsme šli podél řeky kolem bývalých devíti mlýnů. Potom jsme šli lesní cestou a zapomněli jsme odbočit. Asi těsně před Havraníky jsme měli druhou přestávku. Před Popicemi byla další, potom jsme prošli Popicemi, Konicemi, šli jsme přes Kraví horu. Nakonec jsme skončili u Obří hlavy na limonádě. Bylo to super.

Eliška Havelková 8.A

Ve čtvrtek 21. 4. jsme se vydali na Šobes. Autobus nás dovezl k Vinicím Hnanicím, poté jsme šli přes šobeskou lávku. Tam jsme čekali, než autobus doveze ostatní. Rozdělili jsme se na dvě skupiny. Moje skupina se vydala na vyhlídku, kde jsme viděli nádherný výhled na údolí a také ještěrku zelenou, která se vyhřívala na kameni. Dále jsme šli přes Havraníky, Popice, Konice a došli jsme k Obří hlavě. Tam jsme měli oběd. Naše cesta skončila u Mikulášského kostela. Dohromady jsme šli asi 12 km. Cesta byla zdlouhavá, ale stála za to. Kochali jsme se přírodními krásami a viděli jsme různé živočichy.

Maria Černá 9.B

Pan učitel nám chtěl ukázat okolí Znojma a proto nás vzal na výlet do Havraníků. Do Havraníků jsme jeli autobusem, prohlédli jsme si vesnici a pak jsme se vydali směrem na Sealsfieldův kámen. Bylo krásně, svítilo slunce, zpívali ptáci a nám bylo veselo. Cestou jsme si povídali a nemohli jsme se dočkat, kdy už tam budem. Už nás bolely nohy. Les, kterým jsme šli, byl krásný, všechno se zelenalo. Konečně jsme byli na místě. Před námi byly obrovské kameny. Hned jsme si na ně sedli, najedli se a odpočinuli. Objevila se zelená ještěrka a všichni ji hned fotili. A pak jsme uviděli tu krásu hluboko pod námi. Řeka Dyje protékala mezi zelenými kopci a kroutila se jako had. Když jsme si všechno prohlédli, vydali jsme se na zpáteční cestu. Šli jsme přes Popice, Konice a Kraví horu až do Znojma. Cesta zpátky byla náročná, přišli jsme hrozně unavení. Byl jsem překvapený, jaká krása je kolem Znojma. Určitě se tam ještě vrátím.

Jurlagin Vladislav 8.C

Ve čtvrtek 21. 4. jsme si udělali procházku do NP Podyjí. Šli jsme společně s 9.A, 9.B a 9.C. Ráno jsme jeli autobusem na místo, jehož název si nepamatuji (hotel Vinice Hnanice). Po výstupu z autobusu byla na řadě chůze k Šobesu, z něhož byl pěkný výhled na krajinu. Zatímco všichni měli přestávku, několik z nás se vydalo na průzkum krajiny. Když měli ostatní přestávku, tak my jsme šli jinam, prozkoumat okolí. Z Šobesu jsme šli zpátky do Znojma. Ušli jsme takovou cestu, že si ani nepamatuji, čím jsme vůbec procházeli. Naše poslední zastávka byla Obří hlava, kde jsme si odpočinuli, dali zmrzlinu, jídlo, pití … Tento „výlet“ se mi celkem líbil.

Vo Patrik 8.A

Dne 21. 4. proběhly každoroční oslavy Dne Země. Jeli jsme autobusem do Havraníků, ze kterých jsme šli do nedalekých Popic, kde jsme poznávali flóru i faunu jižní Moravy. Jelikož nám počasí přálo, tak jsme se na Sealsfieldův kámen dostali zhruba za pouhé dvě hodiny. Ihned po příchodu na toto místo jsme mohli před očima vidět otevřenou krajinu, údolí a řeku Dyji. Tato vyhlídka je vysoká 372 metrů, a tak se mnozí báli posadit. Měli jsme možnost vyfotografovat mnoho dech beroucích fotografií. Po odchodu z vyhlídky jsme museli sejít strmý kopec, který jsme ale všichni sešli bez problému. Z Konic k Mikulášskému kostelu jsme se dostali zase asi za dvě hodiny, kde jsme měli i rozchod. Tento výlet se nám moc líbil.

Viliam Ďuriška 8.C

Dne 21. 4. na Den Země jsme šli místo vyučování na Šobes. Ráno jsme se sešli na  školním dvoře a autobusem jsme přijeli k hotelu Vinice Hnanice. Odtud jsme šli přes Šobeskou lávku na místo, kde jsme počkali na druhou třídu. Jelikož byla vyhlášena fotografická soutěž, spousta z nás fotila přírodu, rostliny, ale i spolužáky, aby se zúčastnili. Cestou do Znpojma jsme mohli vidět krásnou přírodu NP Podyjí. U Obří hlavy jsme měli poslední přestávku. Někteří šli s učiteli k Mikulášskému kostelu, jiní zůstali s dalšími vyučujícími na místě a v 13:30 jsme skončili. Výlet se mi líbil a hlavně jsme se pěkně prošli.

Toufarová Hana 8.A

Žáci 8. a 9. Tříd šli na výšlap do NP Podyjí. Ti, co přišli dřív, nastoupili do autobusu v 7:30 a jeli k hotelu Vinice Hnanice v Hnanicích. Zbytek žáků čekal, až se pro nás autobus vrátí. Vyjeli jsme ze školního dvora kolem osmé. Poté jsme šli přes lávku do kopce k nějakému posezení. Tam jsme měli chvíli volno. Poté jsme opět přešli přes lávku zpátky. Byli jsme rozděleni tak, že dvě třídy byli spojeny a šli jednu trasu. Naše skupina, 9. A  a 8. A, za lávkou zabočila vlevo a šli do kopečka. Měli jsme 3x pauzu. Kolem 12:30 jsme došli k Obří hlavě, kde jsme zůstali do půl druhé a potom šli domů. Počasí nám vyšlo krásně.

Sára Benová 9.C

Dne 21. 4. Byla naše třída na Sealsfieldově kameni. Dojeli jsme autobusem do Havraníků, z kterých jsme poté šli až na kámen. Kámen se nachází asi 4 km za vesnicí Popice. Jde na něj dojít buď pěšky, nebo na kole. Cesta je pořád do kopce. Když vyjdete až nahoru, ukáže se vám nádherný výhled na údolí. Z kamene jde vidět i vyhlídka Králův stolec, která se nachází na druhé straně údolí. Sealsfieldův kámen se tak jmenuje proto, že tam chodil spisovatel Sealsfield psát. Zpátky jsme šli přes Kraví horu. Tam už roste plno zajímavých květin. Z Kraví hory je taky nádherný výhled na Znojmo, hlavně na Mikulášský kostel a Znojemský hrad. Na Kraví hoře jsme měli pár minut odpočinek. Nakonec jsme sešli k Obří hlavě a vyšli jsme kopec k Mikulášskému kostelu, kde už jsme měli rozchod.

Vorlická 8.C

„V lesích nad Trauznickým údolím, pět kilometrů na jihozápad od středu Znojma, najdete vysoko nad zákrutem řeky Dyje jednu z nejkrásnějších vyhlídek Národního parku Podyjí. Monumentální skalní stěna s vyhlídkou byla oblíbeným místem spisovatele Charlese Sealsfielda, rodáka z nedalekých Popic.“ Tak zní popis místa, kam jsme se také vydali. Víceméně jsme si to zkrátili, protože jsme jeli autobusem do Havraníků. Z Havraníků jsme šli cestou na Sealsfieldův kámen. Cestou jsme dělali menší přestávky na doplnění žaludku a doplnění tekutin. Ten den se vydařil, nebe bylo bez mráčků, slunce svítilo, prostě jedním slovem krása. Když jsme se už vynadívali z vyhlídky a vyfotili všechny krásy, šli jsme přes Kraví horu zpátky do Znojma. Náš výlet na počest Dne Země se vydařil. Za mne pozitivní hodnocení.

Daniel Chládek 8.B

Ve čtvrtek 21. 4. jsem se školou navštívil Sealsfiendův kámen. Cesta byla zdlouhavá, ale nemohli jsme si na nic stěžovat. Všude okolo totiž byla krásná příroda a čerstvý vzduch. Když jsme došli až ke kameni, zaujal nás ten pohled na meandry řeky Dyje. Bylo nádherné počasí, a tak šlo vidět vše jako na dlani. Dokonce jsme zde potkali ještěrku, která se spokojeně vyhřívala na sluníčku, a udělali pár fotek. Cesta domů byla už docela únavná, a proto jsme si udělali ještě pár zastávek na svačinu, jen tak si sedli a užívali si pohled na modré nebe. Výlet se mi velmi líbil a doufám, že ho budeme absolvovat i příští rok.

Daniel Pčolár 8.B

Ve čtvrtek ráno jsme se sešli na školním dvoře, odtud nás autobus odvezl k hotelu Vinice Hnanice. Od hotelu jsme vyrazili k Šobesu, kde jsme se setkali s druhou skupinou, občerstvili a vyrazili zpět k hotelu. Odtud jsme vedlejší cestou zašli k vyhlídce. Kolem vinohradů, cestou na Havraníky jsme měli přestávku a potom dále pokračovali kolem Popic a Konic, přes Kraví horu na občerstvení U Obří hlavy. Následně jsme vyšli k Mikulášskému kostelu, kde jsme dostali rozchod domů. Celkový den bych hodnotil kladně, výlet mě bavil a navíc se i vydařilo počasí.