Kategorie: 1. stupeň

5.D ve Vodním světě

Dne 21. května se žáci z 5.D vypravili do Brna. Už podruhé se zde zúčastnili ekoprogramu v Otevřené zahradě. Tentokrát se jmenoval Vodní svět. Co o něm řekli a jak se jim líbil?

Co jsme zažili na ekoprogramu…

Nejprve jsme si zahráli hru. Dali jsme židle do kruhu a posadili se. Jeden člověk, na kterého nezbyla židle, měl položit otázku, na kterou se dá odpovědět „ano“ nebo „ne“ a která souvisí s vodou, např.: „Kdo byl někdy u moře?“ Ti, co odpověděli ano, si museli vyměnit židle a zase jeden zbyl. Tuhle hru jsme hráli tak asi šestkrát. Pak jsme se rozdělili do dvou skupin. První skupina (kde jsem byl já) šla k malému jezírku, kde jsme dostali síťky a měli jsme do nich chytnout vodní živočichy a následně je zkoumat. Ulovili jsme: spoustu pulců, něco jako vodního šneka, vodoměrku a pijavice. Bylo to moc zajímavé. Dále jsme měli krátkou pauzu a pak jsme šli na takovou umělou řeku. Rozdělili jsme se na dvě skupiny a jedna měla za úkol pumpovat vodu a druhá pomocí manipulace s vodním tokem (např. meandry, přehradou, odtoky) chránit město před potopou. To bylo taktéž zábavné. Moc jsem si to užil.

Adam Jelínek

Vodní ekoprogram Brno

V úterý 21. 5. 2019 jsme autobusem jeli do Brna na vodní ekoprogram. Už jsme tam byli minulý rok na odpad. Jak jsme přijeli, tak jsme se rozdělili do dvou skupin. První skupina byla u jezírka, kde se rozdělila do tří menších skupinek a s těmi skupinkami jsme v tom jezírku lovili živé živočichy. Bylo to super. Potom jsme si navzájem ukázali, co všechno jsme vylovili a řekli jsme si, co to je. Druhá skupina měla šátky a z těch šátků museli udělat model řeky. Bylo to těžké, ale šlo to. Potom tam byl velký dřevěný model řeky. U něj jsme se také museli rozdělit na dvě menší skupinky Jedna byla nahoře, pumpovala vodu a musela potopit město, které bylo dole a ta druhá skupinka se snažila to město zachránit. Pak jsme měli 20 minut na svačinku a skupiny se vystřídali.

Zuzana Orawská, Tereza Bauerová

Otevřená zahrada

V Otevřené zahradě to bylo super. Byli jsme rozděleni do dvou skupin a na prvním stanovišti jsme probírali řeky a plnili jsme různé úkoly. Třeba jsme měli zachránit město před povodní. Potom jsme se vystřídali s druhou skupinou a v malém rybníčku jsme chytali vodní živočichy. Byli tam různí šneci, broučci, pulci atd. A potom nám paní pustila takový krátký dokument o vodních živočiších. Bylo to super, moc jsem si to tam užila.

Viola Cihlářová

Vodní svět

Co jsme tam viděli:

  1. různé vodní živočichy
  2. jaké má využití přehrada
  3. jak voda dokáže zaplavit město
  4. viděli jsme fotky toku řeky od pramene
  5. viděli jsme video o živočiších

Nejprve jsme se poznali s paní Aničkou a panem Marošem, se kterými jsme měli ekoprogram a zahráli jsme si hru s židlemi. S Marošem jsme pak vytvářeli řeku z textilu. Když jsme byli hotoví, tak jsme šli k vytvořenému dřevěnému modelu, kde jsme pouštěli pramen řeky a pohybovali jsme s dřevěnými částmi modelu. Snažili jsme se zatopit město a naopak zachránit město před povodní. S Aničkou jsme v jezírku lovili různé živočichy, které jsme pak zkoumali pod lupou. Podle obrázků jsme zjišťovali, jak se jmenují. Také jsme se dívali na video s živočichy.

Vojtěch Jirgala, Ladislav Adam Svatoň

73-20190602.jpg 72-20190602.jpg 71-20190602.jpg 70-20190602.jpg 69-20190602.jpg 68-20190602.jpg 67-20190602.jpg 66-20190602.jpg 65-20190602.jpg 64-20190602.jpg 63-20190602.jpg 62-20190602.jpg 61-20190602.jpg 60-20190602.jpg

print Formát pro tisk

Zobrazit menu
Hlavní menu