člověk je z většiny tvořen vodou a bez vody nepřežije víc než několik dní. Kde se voda v přírodě bere? Na co člověk a zvířata vodu potřebují? Kdo žije u vody a ve vodě? Co se nesmí vylévat do odpadní vody a kde se tedy vezme pitná voda? Na tyto a další otázky hledaly děti prvního ročníku alespoň částečné odpovědi v rámci svého projektu PŘÍBĚH VODY.
Během celého týdne o vodě četly, přemýšlely o podobách vody v krajině, kreslily svoje kapky vody, které nesou život, poslouchaly zvuky vody, ale i Smetanovu symfonickou báseň Vltava... Celý projekt vyvrcholil v pátek, kdy děti nasbírané vědomosti využily prakticky. Některé třídy při pokusech s vodou, jiné si vytvářely své vlastní modely koloběhu vody v přírodě. Zakončení nemohlo být jiné než přírodovědnou procházkou kolem řeky Dyje, kde žáci sledovali, co vše u vody roste a žije, prohlédli si studánku a diskutovali o možnosti pít přímo ze studánky bez úpravy vody, o které jsme si v předešlých hodinách pouštěli videa, skláněli se nad plánkem či nahlíželi do knihy, kterou přinesly děti z domova.
Nezbývá než nám i dětem přát, aby v přírodě neubývalo míst, kam jak se zpívá v jedné písničce: ,,Chodívala pro vodu...´´
Za 1. roč. Irena Volánková










