Co mají tyto informace společného? Na první pohled příliš ne, ale přesto žáci třetího ročníku v tomto týdnu zažili propojení v rámci projektu UNESCO –ROBOTIKA.
Nejprve děti navštívily knihovnu a věnovaly se encyklopediím, zvláště těm technicky zaměřeným. Seznámily se s autory některých českých vynálezů. V technickém týdeníku se dočetly, kdo je autorem mezinárodně používaného slova ROBOT.
Během týdne rozvíjely své logické myšlení v rámci matematiky, v geometrii si zdokonalovaly svoje konstrukční schopnosti. V informatice již delší dobu pracují s malými roboty ozoboty. Nově si vyzkoušely stavebnici WeDo. Jedná se stavebnici Lego rozšířenou o možnost programování čímž získávají děti další kompetence v těchto oborech. Učily se spolupracovat ve skupině, akceptovat nápady druhých či naopak umět prosadit názory vlastní.
Nevynechali jsme ani výtvarné zpracování. Dle své fantazie tvořily děti 3D roboty z krabic a dalšího odpadového materiálu. Děti si mohly svého robota pojmenovat a představit jej spolužákům. V rámci hudební výchovy se proměnily v roboty a vyzkoušely si tanečně ztvárnit jeho pohyb.
Dokonce rozšířily svoji slovní zásobu v angličtině, kdy pojmenovávaly předměty, které často používají a nejspíš je za vynálezy již ani nepovažují.
Je dobré učit děti, že nemusíme hledat své vzory pouze mezi českými sportovci a umělci, ale můžeme být pyšní i na chytré a tvořivé lidi, kteří svými vynálezy ulehčují každodenní život nám všem.
Za 3. ročník třídní učitelky: Volánková, Vaculíková, Semotamová, I. Bulínová