Kategorie: 1. stupeň, 2. stupeň

Projekt Den povolání na Marešce

Projektový den Den povolání na Marešce proběhl v pátek 17. června 2022.

Vybrat si správné povolání je velice důležité rozhodnutí každého člověka, které ho ovlivní na celý život. Vyznat se však v jejich nepřeberném množství či umět si představit, co dané povolání obnáší, není jednoduché. Žáci 5. - 9. ročníků ze Základní školy JUDr. Josefa Mareše ve Znojmě proto dostali šanci blíže nahlédnout na některá povolání v rámci projektového dne Den povolání na Marešce, který proběhl v pátek 17. června 2022 v areálu jejich školy.

K účasti na projektu byly přizvány znojemské střední školy. Pozvání přijaly SOU a SOŠ SČMSD, Znojmo, SOŠ Znojmo, Dvořákova, SŠ technická Znojmo a SZŠ a VOŠ Znojmo. Studenti těchto škol, na něž dohlíželi jejich vyučující, měli pro žáky připraveny prezentace svých oborů formou zajímavých praktických aktivit.

“Přímka” představila žákům obory Automechanik, Kadeřník, Kuchař-číšník, Prodavač, Truhlář, Kosmetička, Cestovní ruch, Grafický design a podnikání, Hotelový management a Sociální činnost. Žáci naší základní školy se tak prostřednictvím pečlivě připravených aktivit mohli seznámit s nezbytnými pracovními pomůckami jednotlivých prezentací, vyzkoušet si demontovat strojní části automobilu, naučit se skládat prostírání či zabalit dárek. V rámci oblasti cestování zavítali do mnoha turistických destinací, seznámili se s památkami typickými pro evropské metropole a svoje znalosti si ověřili formou zábavného kvízu. Oblíbenou aktivitou mezi chlapci bylo vyřezávání různých tvarů na elektrické lupénkové pile nebo počítačová 3D modelace. Děvčata zase ocenila malování na obličej, poznávání vůní či kreativní vytváření účesů.

SOŠ Znojmo, Dvořákova zaujala žáky přistavením své techniky v podobě traktoru, který si mohli za doprovodu odborného výkladu důkladně prohlédnout. S velkým ohlasem se také setkala aktivita, při níž si žáci vyzkoušeli ručně podojit krávu Amálku. Mnozí z nich byli překvapeni, o jak nelehký úkol se jedná. Cukráři se pak s dětmi zabývali modelováním z marcipánu, u zahradnického oboru jsme měli možnost vytvořit si krásné dekorační vazby z čerstvých květin.

SŠ technická Znojmo se při prezentaci svých oborů zaměřila na oblast robotiky, která je v současné době na vzestupu. Žáci tak dostali možnost například vyzkoušet si ovládat pohyb robota po barevně vyznačené cestě. Nezapomnělo se ani na praktické činnosti související s opracováním dřeva.

Na stanovištích SZŠ a VOŠ Znojmo si děti zblízka prohlédly torzo lidského trupu či model srdce. Dalším úkolem bylo sestavit puzzle lidského těla. Žáci se seznámili se správnými zásadami zubní hygieny, vyzkoušeli si poskytnutí první pomoci v případě zlomenin, základy obvazování a manipulaci s vakuovými nosítky.

Aktivity výše uvedených škol byly tematicky doplněny o několik dalších stanovišť, která zajišťovali naši deváťáci. Mladší žáci si tak mohli vyzkoušet například vážení potravin na staré mechanické váze, přišití knoflíků, vytvoření vazby z lučního kvítí, ochutnat a rozpoznat podávaný ochucený nápoj... Nelehkým úkolem bylo položení dlažebních kostek do písku nebo zatloukání hřebíků. Umělecké zaměření žáků se projevilo především při drátkování a malování zemědělské techniky za účelem vyzdobení školního dvora. Během celého dopoledne tak žáci měli možnost projít více než 50 různými disciplínami souvisejícími s některými z výše uvedených povolání.

Tento projektový den byl ohodnocen všemi účastníky velmi kladně. Nebývá obvyklé, aby většina žáků druhého stupně byla jednotlivými aktivitami tak nadšena, a po ukončení projektového dne litovala, že nestihla vyzkoušet všechny nabízené činnosti.

Den se vydařil nejen díky pečlivě promyšlené organizaci, ale také zodpovědnému přístupu všech zúčastněných středních škol a jejich profesionalitě. Aktivity realizované žáky středních škol a jejich pedagogy byly svědomitě připravené a podnětné, nelehkým úkolem bylo zajištění potřebného vybavení, pomůcek a materiálů. Velmi oceňujeme trpělivost při práci se “záklaďáky”, neboť cíleně je vést, zaujmout a odpovídat na jejich zvídavé otázky není vždy snadné.

92-20220630.jpg 91-20220630.jpg 90-20220630.jpg 89-20220630.jpg 88-20220630.jpg 87-20220630.jpg 86-20220630.jpg 85-20220630.jpg 84-20220630.jpg 83-20220630.jpg 82-20220630.jpg 81-20220630.jpg 80-20220630.jpg 79-20220630.jpg 78-20220630.jpg 77-20220630.jpg 76-20220630.jpg 75-20220630.jpg 74-20220630.jpg 73-20220630.jpg 72-20220630.jpg 71-20220630.jpg 70-20220630.jpg 69-20220630.jpg 68-20220630.jpg 67-20220630.jpg 66-20220630.jpg 65-20220630.jpg 64-20220630.jpg 63-20220630.jpg 62-20220630.jpg 61-20220630.jpg 60-20220630.jpg 59-20220630.jpg 58-20220630.jpg 57-20220630.jpg 56-20220630.jpg 55-20220630.jpg 54-20220630.jpg 53-20220630.jpg 52-20220630.jpg 51-20220630.jpg 50-20220630.jpg 49-20220630.jpg 48-20220630.jpg 47-20220630.jpg 46-20220630.jpg 45-20220630.jpg 44-20220630.jpg 43-20220630.jpg 42-20220630.jpg 41-20220630.jpg 40-20220630.jpg 39-20220630.jpg 38-20220630.jpg 37-20220630.jpg 36-20220630.jpg 35-20220630.jpg 34-20220630.jpg 33-20220630.jpg 32-20220630.jpg 31-20220630.jpg 30-20220630.jpg 29-20220630.jpg 28-20220630.jpg 27-20220630.jpg 26-20220630.jpg 25-20220630.jpg 24-20220630.jpg 23-20220630.jpg 22-20220630.jpg 21-20220630.jpg 20-20220630.jpg 19-20220630.jpg 18-20220630.jpg 17-20220630.jpg 16-20220630.jpg 15-20220630.jpg 14-20220630.jpg 13-20220630.jpg 12-20220630.jpg 11-20220630.jpg 10-20220630.jpg 09-20220630.jpg 08-20220630.jpg 07-20220630.jpg 06-20220630.jpg 05-20220630.jpg 04-20220630.jpg 03-20220630.jpg 02-20220630.jpg 01-20220630.jpg

print Formát pro tisk

Zobrazit menu
Hlavní menu